2014. november 26., szerda

CG kérdezősködik

CG utazik, utazik, és közben folyamatosan érik az élmények, behatások. Legtöbbször persze elgondolkodtatóak. Az utóbbi időben legfrissebb élménye, hogy egy adott kalauz kipécézte magának (esetleg olvassa a blogot és magára vette????) és minden lehetséges alkalommal beleköt.
Ezúttal éppen a bérlet van terítéken, hogy az utazási viszonylatot hogyan a legjobb megjeleníteni ... mert baromira nem mindegy. 

A lenti emailt a MÁV-nak küldtem el, nektek annyit elárulok, hogy mielőtt ezt megtettem volna, a Nyugati-ban lévő információs pultnál egyeztettem a szituációról, és az ottani kollega megjegyzése a következő volt: "Ez egy barom ... a bérlet úgy jó, ahogy van, nem kell vele semmit csinálni." Amikor CG megjegyezte, hogy az egy dolog, hogy ő itt így gondolja, de hát valami ellenérv is kellene ... merthogy ugye amikor az ember utazik ... ezzel mit tud kezdeni ... az ügyfélszolgáltatos annyit mondott: Szarja le. 

Mivel a buszon ülve és kiszolgáltatva a rosszindulatú kalauznak ez egy eléggé gyenge replika lenne, úgy döntöttem, hogy állásfoglalást kérek a MÁV-tól. 

Természetesen a válaszukat is megosztom, amint érkezik ilyen ... 


És most se felejtsétek: Valójában nem késtétek le a kanyarban elrobogó vonatot, csak a következőhöz érkeztetek ki túl korán. J  Keljünk útra hát! J

Tisztelt MÁV Ügyfélszolgálat,

Kérem szépen szíves tájékoztatásukat illetve állásfoglalásukat az alábbi üggyel kapcsolatban:

Az agglomerációból, Csörögről utazom Budapestre, a munkahelyemre. A Rákospalota-Újpesttől BKV-val kiegészített bérletet Vác-Göd vonal érintésével vásárlom meg, 99%-ban elkerülve a Veresegyház-Fót vonalat. Vác állomás átépítése óta azonban a menetrend radikális változtatáson esett át. A vonatpótló buszokkal, ha lehet, még bizonytalanabbá és megbízhatatlanabbá váltak a járatok, ráadásul (nem tudni, mi okból) a vonatpótló buszokhoz nem alkalmazkodnak a korábban átszállással érintett vonatjáratok, illetve a másik irányból érkezve, a buszok nem alkalmazkodnak a korábban átszállással érintett vonatjáratokhoz. Ezek, mint utast arra kényszerítenek, hogy a munkahelyemre időben történő bejutás, illetve a hazajutás érdekében a menetrend szerint éppen rendelkezésre álló vonalat válasszam. Mindez nem kényelmi kérdés, mert beutazáskor például egy, a régi menetrendben meglévőnél korábbi járatot vagyok kénytelen választani, vagyis hosszabb az utazási időm, mivel a szokásos időpont helyett biztosított buszjárat még percnyi pontosság esetén sem érkezik be Vác-Alsóra akkorra, hogy átszállhassunk a Budapest felé tartó vonatra. Ilyen esetben a korábban induló és hosszabb időt igénybe vevő Veresegyház-Fót vonalat kell választanom.  

Érdeklődtem kollegáiknál, hogy ilyen esetben elfogadható-e a Göd-Vác irányban kiállított bérlet a veresi vonalon. A Nyugati pályaudvaron található Ügyfélszolgálatuk nem volt biztos a dologban, mivel az ugyanolyan távolságra szóló, Fót-Veresegyház viszonylatra lévő bérlet díja forintra és kilométerre megegyezik a Göd-Vác irányúval. Bár véleményem szerint ebben az esetben mindkét irányban elfogadható a bérlet (a MÁV-ot kár nem éri, a szolgáltatást ugyanolyan mértékben nyújtja), és a kalauzok majdnem mindannyian szó nélkül elfogadják a bemutatott bérletet, azonban időnként találkozom olyan munkatársukkal, akik szóvá teszik, és nem tartják megfelelőnek és érvényesnek a bérletet arra a viszonylatra.

Kellemetlen és bosszantó is, hogy a megvásárolt és meglévő bérlet ellenére olyan vitát kelljen folytatni, s a munkatársuk úgy kezelje az utast, mintha az jegy nélkül, bliccelve akarna utazni.

Ezen szituáció(k) elkerülése érdekében szeretném megismerni a MÁV hivatalos álláspontját, illetve a megoldását arra, hogy az utasokra kényszerített menetrend fényében, és annak fényében, hogy szolgáltatásukkal hol a veresi, hol pedig a gödi vonallal biztosítják az utazásunkat, hogyan és milyen megjelölést alkalmazzunk, hogy mindkét lehetséges vonalon jogosan használhassuk a bérletet, illetve munkatársuk reklamációja esetén mire hivatkozzunk.

Kérem válaszukban azt is figyelembe venni, hogy eleve aggályos és bosszantó, hogy cseppet sem ügyfélbarát módon a hosszútávon megtartott, minőségileg és mennyiségileg lecsökkentett, rendkívüli szolgáltatást ugyanolyan mértékben árazzák, mint a korábbi, rendes, pótlóbuszok és rövidített vonalak nélkül nyújtott szolgáltatásukat, s azt, hogy erre a vegyes utazási módra a MÁV kényszeríti az utasokat a módosított menetrenddel és a csökkentett, limitált üzemmóddal.

Tisztelettel:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése