2014. augusztus 15., péntek

Amikor a busz nem vár ... vagy inkább siet?

Tervezett útvonal:

Nyugati pu. 20:41  --> Vác-Alsó 21:22 --> vonatpótló busz Vác-Alsó 21:25 --> Csörög 21:40
Nem egy bonyolult terv ... sikerült a MÁV-nak összehozni? Hát persze! ... az én agydurranásomat mindenképpen!

Ül a "gyanútlan" (de legalábbis ártatlan) utas a vonaton, és reménykedik abban, hogy a vonat nem fog 3-4 percnél többet késni. Ebben az esetben ugyanis még szaladva, de a sorompónál lestoppolhatja a vonatpótló járat remélhetőleg jóindulatú buszsofőrjét, aki remélhetőleg ajtót is nyit neki, nem hivatkozik holmi "csak a megállóba' lehet, mer' balesetveszélyes" típusú, valójában szívatásnak szánt okfejtésre, és indulhat végre a hazaút utolsó etapja. Reménykedni persze lehet ...

Coke Girl (CG) száll le a vonatról és szalad és szalad a cél felé ... (Fussunk fussunk szaladjunk, hadd lobogjon a hajunk! - Akkor szaladj Te!)  ... amikoris azt tapasztalja, hogy a cél ... eltűnt. 21:25 van, a busznak ott kellene állnia a buszmegállóban (na jó, esetleg már csorog kifelé ... ugye) ám nemhogy a megállóban nincs, de annyival előbb elindult, hogy még a 21:24-kor lezáródó sorompót is megelőzte. Igen igen kérem, nem csalás, nem ámítás, nem tévedés, a 21:25-kor indítandó busz 21:23-kor már javában rótta az utakat.

CG bizonyos szempontból naív. Jóindulattal viseltet mindenféle bezárt és elreteszelt forgalmi-ügyelet ajtók iránt, azonban amikor kisvártatva egy Női MÁV alkalmazott kidugja kis orrocskáját, csak megkérdi: Kérem, ki a felelős a vonatpótló buszok fogadásáért és indításáért?
Női MÁV alkalmazott készségesen jelez a kérdéses felelős személynek. "Béla, hozzád jöttek!"

Kérdéses Felelős Személy meg is jelenik "Én nem ... én nem vagyok ...!" felkiáltással ajkain. Majd nem éppen Kirkegaard-féle polémiába kezd CG-vel. A polémia lényege: CG tőle szokatlan higgadtsággal ecseteli bánatát, miszerint átszállt volna ő a buszra, ha valaki megállította volna a sofőrt, aki legalább 3 perccel korábban kívánta letudni az aktuális körét. Így viszont CG kénytelen lesz az egy és negyed óra múlva 22:40-kor induló vonatot megvárni. Kérdéses Felelős Személy (KFSz) rögtön átlátja a dolgot, majd közli: De hát annak a vonatnak nincs csatlakozása a buszhoz! Nézze meg a menetrendet!

CG nem ugrik be a látszatnak, hiszen ha tényleg annyira ostoba lenne KFSz, mint amennyire mutatja, nem tudna egyszerre beszélni és járni. Ezen a ponton CG próbálja (látszólag sikertelenül) felhívni a KFSz figyelmét, hogy az teljesen irreleváns (KFSz-szintűek kedvéért: baszottul mindegy), hogy van-e csatlakozás vagy sem, bárki bárhonnan száll át, vagy akár gyalog közelíti meg a buszt, 21:25-ig a busznak ott a megállóban pihi van. CG ismét megkérdezi: hogy lehet, hogy elment ez a busz? KFSz közli, ő nem tudja, ő ott ült bent, nem is látta a buszt, hogy ki és mikor ...és egyáltalán. Felhívnám a nagybecsű olvasó figyelmét, hogy ezen a ponton KFSz maga által is bevallottan megszegte a kötelességét, a beérkező és továbbmenő járatra rá sem nézett. Ekkor a beszélgetés kissé személyeskedésbe fordul, midőn KFSz közli, hogy CG órája biztosan rossz, és nem jól látja az időt. Ebbe az okfejtésbe száll be Női MÁV alkalmazott, valamint egy újabb szereplő, Férfi MÁV alkalmazott, aki egy másik vonat kalauza, mely vonat éppen akkor érkezett be. Mindketten KFSz pártjára állnak (Férfi MÁV alkalmazott még azt sem tudja, miről van szó, ha csak nincs telepatikus képessége, és a polémiát menet közben is már figyelemmel kísérte), de együtt mentenék a menthetetlent, s előkerül Női MÁV alkalmazott céges okostelefonja, ahol a gps-es jelentést mutogatja, miszerint a vonat nem volt 21:25-kor Vác-Alsón.

Amellett, hogy magában örül annak, hogy végre találkozott egy olyan MÁV-személlyel, akinek a bevallása szerint is alkalmas a telefonja információk vételére és közlésére (eddig csak olyannal találkozott, aki ezt szemrebbenés nélkül letagadta!) CG közli KFSz-szel, hogy az órája pontos, nem is nagyon tudna tömegközlekedni egy krumplival, valamint azt a gyakorlati tapasztalatát, miszerint a MÁV-gps jónéhány perces eltérést mutat a tényleges érkezés-indulás-továbbhaladás terén. (Egyszer - ha már nem tikkel CG szemhéja az emlék felidézésekor - majd megírja jelen blog keretében, hogy eme tapasztalatra hogyan is tett szert.)

CG-nek egy ponton persze beugrik: trollokkal ne vitázz, vitát nem nyerhetsz, csak a saját szintjükre húznak le.

CG hovatovább ül a vonaton, fáradtan, késő éjjel, tehetetlen dühében és fáradtságában a sírás fojtogatja a torkát. Persze nem tehetetlen, tudja ő jól. De tényleg nincs más út? Tényleg fel kell jelenteni ezeket az embereket? A mai világban ... persze ... De hát még CG legyen tekintettel ezeknek az embereknek az állására? Amikor ők maguk szarják le magasról, hogy kinek mi a véleménye a munkájukról. Megérdemelnék ... Azután végülis másfél órával később ér haza. Munkája véget ért 8:00-kor, mégis, mint aki esti-éjszakai műszakot vállalt, fél tizenkettő is lesz, mire hazaér.  

Azért még elmondom gyorsan, hogy minden, amit leírok szépen visszakereshető a MÁV megfelelő nyilvántartásában, menetrendjében.

Továbbra se felejtsétek: Valójában nem késtétek le a kanyarban elrobogó vonatot, csak a következőhöz érkeztetek ki túl korán. :-)  Keljünk útra hát! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése