2014. augusztus 15., péntek

Az a bizonyos nyitó bejegyzés

Akkor blogoljunk hát …

De nyilván valami tematikus kell, hiszen tele van a net napló-szerű blogokkal. „Képzeljétek, ma kipróbáltam a parmezános padlizsán egy merőben új változatát, nincs benne parmezán (túl drága lett volna) és nem kaptam padlizsánt sem a sarki kispiszkosban, így kreatívan helyettesítettem őket az … … …” … *brrrrrr* és *grrrrrr* és *hrrrrrr* egyszerre … Vagy a sok „köldök-nézős” blog (copyright by the zseniális Kern András – bár ő néhány tipikus magyar művészfilmet látott el ezzel a jelzővel) … „Kedves Blogom, ma elolvastam Lelkesné dr. Fásult Gizella értekezését a … … …” …. *hrrrrrr … hrrrrrr … hrrrrrr* … ilyenkor szinte a monitoron át hallom az olvasók horkolását.

Nem tudom … lehet, hogy ezen is be lehet majd aludni … azt garantálom, hogy a leírt történetek közben ÉN nem aludtam.

Nos akkor a címről: MÁV, avagy ma hogyan jutottam haza …

Előljáróban magamról annyit, hogy gimnazista korom óta koptatom a MÁV üléseit, s ez az idő múlásával hovatovább már évtizedes múltra tekint vissza. A MÁV az agglomerációs („bejárós”) körzetekben utazók számára az alábbi mozaik-szót jelenti: Mármegintaz Állomáson Várok J … vagy L … leginkább az utóbbi. Bochi a néhai szép emlékű Bumerángban egyszer ezt mondta: „Nem is értem, az tutti nem normális, aki vonattal jár!” Most hagyjuk el a nyilvánvalóan provokatív és szociálisan érzéketlen felhangot, Bochinak megbocsátjuk, „ilyen a stílusa neki”, ilyen vitriolos. Mi, akik szeretjük, ezért (is) szeretjük őt. Ha lebontjuk róla ezeket a sallangokat, az észrevétele jogos. Ha egy családban van legalább két felnőtt kereső ember két jogosítvánnyal és időben-térben nagyjából össze tudják hangolni a munkába járásukat, nem csak időpazarlás, energiapazarlás, felesleges stressz, de pénzpazarlás is az ország első számú szolgáltatójának nem-szolgálatait igénybe venni.

Az idő múlásával egyre több „kalandba” keveredik bele az utazó. A barátaim már régóta kapacitálnak, indítsak el egy blogot, tegyem közzé „kalandjaimat”. (Definíció következik: a kaland nem feltétlenül, sőt, a szórakoztató-faktor kedvéért egyáltalán nem azt jelenti, hogy késik a vonat és mennyit – megnyugtatásul azoknak, akik attól tartanak, hogy szöveges statisztikát kapnak a menetrend pontos betartásáról. A kaland ott kezdődik, ahogyan és amikor reagálnak a MÁV berkein belül bizonyos történésekre.) Naponta négy vonattal járok. Van benne részem elég, látok eleget. Beszéljünk arról, amiről nem beszélünk, lássuk meg azt, amit a saját lelki nyugalmunk kedvéért már meg sem akarunk látni, nevezetesen, hogy az adófizetők pénzéből és az utasok megkeresett forintjaiból milyen „szolgáltatást” is nyújtanak, milyen szervezetet hoztak is létre, arra hivatott (evégett fizetett) „szak”emberek. S arra hivatott (evégett fizetett) további szakemberek, ezek utódai, tanítványai, stb. milyen minőségű munkát engednek ki a kezük alól és a beosztottjaik keze alól. „Parancsuralmi szervezet” – szokták mondani róluk, ők csak egy fogaskerék, stb. stb. Nos, ahogy annak idején Nürnbergben sem fogadták el a „nem én akartam én csak parancsot kaptam” típusú magyarázatokat, úgy az itt leírt esetekre sincs feltétlenül „nem az én asztalom” típusú magyarázat. Ha másért nem, hát az emberek közötti kapcsolatban (szerintem) alapvetően ELVÁRHATÓ JÓINDULAT okán. Annak okán, hogy az emberben benne kell, hogy legyen az az igény, hogy amikor munkája végeztével „leteszi a tollat”, legalább azt elmondhassa: a munkámmal ma kicsit jobb lett a világ, nincs miért szégyenkeznem, elvégeztem dolgomat.

FÉLREÉRTÉS NE ESSÉK, a célom nem az ekézés, nem a zsigeri kötözködés, akadékoskodás. Szintén nem áll szándékomban kizárólag egyoldalú, a MÁV-ot lejárató történeteket leírni. Kérlek Benneteket, a ti tapasztalataitokat is osszátok meg velem, küldjétek el a kapcsolódó emailcímemre coke.girl.blog@gmail.com és kommenteljetek bőszen és bátran. A célom az, hogy ebből a szörnyen igénytelen valóságból, ebből a kiszolgáltatottságból egy kicsit ki tudjon tekinteni mindenki, s igen, „akinek füle van: hallja meg, akinek szeme van: lássa”, esetleg okulni és tájékozódni is lehet innen, ahogy fentebb írtam, az „arra hivatott (evégett fizetett)” szakembereknek.

Természetesen a JÓ HÍREKET is közzé akarom tenni. A látott és tapasztalat pozitívumokat, elismerésre méltó epizódokat, ezeket is küldjétek el nekem.

EZ A BLOG VALÓJÁBAN TISZTELGÉS! Tisztelgés a tisztességesen, becsületesen, lelkiismeretesen elvégzett munka előtt. Azok előtt, – akár a MÁV berkein belül, akár máshol … bárhol dolgoznak – akik olyan munkát adnak ki a kezük közül, amelyre méltán mondhatják a nap végén: a világ egy kicsit jobb lett, tehetségem, tudásom és szorgalmam legjavát nyújtottam, a munkámnak értelme, becsülete és jó minősége van, melyet büszkén vállalhatok a családom, szeretteim, gyerekeim és munkatársaim előtt. Tisztelet nekik! Nem tudom, hogy a MÁV-nál hányan mondhatják el ezt magukról. Legyen ez a szám minél nagyobb. Én ezt kívánom.

És ne felejtsétek: Valójában nem késtétek le a kanyarban elrobogó vonatot, csak a következőhöz érkeztetek ki túl korán. J  Keljünk útra hát! J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése