2014. augusztus 18., hétfő

Amikor a MÁV nemtörődik azzal, hogy a busz nem vár


Érdekes, de inkább felkavaró kalandom a busszal elgondolkodtatott. Másnap megint csak kénytelen voltam (igaz, most reggel) a vonatpótló buszt igénybe venni. Amíg utaztam, megkérdeztem a szolgálatot teljesítő kalauznőt a dologról. Nagyon kedves volt és készséges. Elmondta (nem ezekkel a szavakkal persze), hogy büdös nagy KAMU a dolog, hogy a Vác-Alsón szolgálatot teljesítő Kérdéses Felelős Személynek nem feladata és nem tudja felügyelni a buszokat, ő bizony valóban felelős személy. Neki bizony ott kell állnia, és figyelnie a forgalmat, ugyanúgy, mintha vonatok jönnének. És ez persze megint beindít néhány vészcsengőt a fülemben. Ugyanis a szolgálatot teljesítő személyzet nem mutatta meg magát a megállóban. Először kicsit furcsálltam is, mert ott szoktak állni akkor is, ha nem olyan vonat érkezik, amelyiknek ott van a végállomása, hanem akkor is, ha egy vonat halad tovább. De egyértelmű, hogy mi történt. KFSz ül a kis odújában, és látja/tudja, hogy a pesti vonat nem fog időben megérkezni. KFSz már tudja, hogy jó páran ezen a vonaton lohol(ná)nak a buszhoz, átszállni a veresi vonalra. KFSz azt is látja, hogy a busz szépen elhúzott, hát mi a teendő? Csak nem előjönni, csak nem megmutatni magunkat, hiszen hova is vezetne az? Esetleg számot kellene adni egy-egy reklamáló utasnak? Ugyanmár, nincs ő ennyire megfizetve!

CG úgy általában jól szórakozik ezeken a dolgokon, persze csak miután kidühöngte magát szépen, merthogy az ilyen embereknek ez úgy ül ki a homlokukra ez a hozzáállás, mintha képújságot üzemeltetnének rajta, ott fut szépen … szépen … és CG ilyenkor csodálkozik ... és kiváncsi … konkrétan arra, hogy mennyi is a munkaerőpiacon az ilyen munkamorállal rendelkező ember(ek) értéke. Mennyit is keresnek? Mert bármennyit, az pont annyival több, mint amennyit megérdemelnek. CG itt visszautal nyitó bejegyzésére, ahol kifejtette, hogy ez a blog TISZTELGÉS a tisztességesen, becsületesen, lelkiismeretesen elvégzett munka előtt (akár MÁV berkein belül vagy kívül végzik is a munkát). Legyen ezúttal is megünnepelve az, aki veszi a fáradtságot, aki odafigyel, aki szolgálatkész, aki megteszi, ami rajta múlik.

Az említett kalauznő emlegetett holmi „a-VOLÁN-dolga-ők-az-alvállalkozók-övék-a-busz-meg-a-személyzet” típusú érvelést, amivel csak az a baj, hogy teljesen mindegy, hogy a munkaeszköz kié, az alvállalkozás nem azt jelenti, hogy az alvállalkozónak (VOLÁN) kevesebb a kötelessége vagy másként végezheti a munkáját, mint a fővállalkozó (MÁV), pontosan ugyanazt a szolgáltatást kell nyújtania, pontosan ugyanazt a munkát kell végeznie, a fővállalkozó azért adja át a munka egy részét, mert kapacitása (jelen esetben elég busza és buszszemélyzete) nincs rá. De a munka, a feladatkör NEM VÁLTOZIK!

CG tehetetlen? Nem igazán! Igen, mehet MÁV-hoz, mehet VOLÁN-hoz, feljelentheti balra jobbra az alkalmazottakat, ha végigfejtik a cégnél ezt a feladatsort, előbb-utóbb ott áll majd a végén pár ember, akit el lehet marasztalni … de tényleg ez legyen a cél? Tényleg ki kell rúgatni embereket? Ma Magyarországon az átlag állami-munkavállaló tényleg csak ebből ért?
 

Ne felejtsétek: Valójában nem késtétek le a kanyarban elrobogó vonatot, csak a következőhöz érkeztetek ki túl korán. J  Keljünk útra hát! J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése